29 Ocak 2011 Cumartesi

Fındıklı Kurabiye

Fındıklı kurabiyeyi okulumuzda yapılan sosyal bilinç projesi altındaki "KUBİŞ" kapsamında yaptım. KUBİŞ, aslında kurabiyelerin adı, ancak bunu özel kılan şey buradan kazandığımız parayı LÖSEV'e, Tuzla Öğretmen Huzur Evi'ne ve Mehmetçik Vakfı'na bağışlamış olmamız.
Kurabiyeyi ilk yaptığımda sanırım bir şeyi yanlış yaptım, ama o şey onu daha güzel bir hale getirdi ve bir daha yapamadım. Aslında tarifi çok basit, sadece fındıkları çok iyi öğütmeniz gerekiyor.

Malzemeler:
-300 gr fındık
-1 adet yumurta
-1 su bardağı pudra şekeri

Yapılışı:

Fındıkları iyice öğüttüğünüzden emin olun. Aksi taktirde tam kıvamına ulaşamayabilir. Fındıkları öğüttükten sonra içine yumurta ve şekeri ekleyin, elinizde yoğurun. Sırası o kadar önemli değil ama ben tercihen rondodan çıkarmadan pudra şekeriyle karıştırdıktan sonra, kaseye aktarıp yumurtayı eklemeyi seçiyorum. 175 derecede kızarana kadar pişirin, ancak dikkat edin bu çok yumuşak diye fırında tutmayın; çıkardıktan sonra epey bir sertleşiyor.
Afiyet olsun.. :)

1 yorum:

Nergis Anlar dedi ki...

Ellerine, emeğine sağlık güzel kızım. Günlerce bıkıp usanmadan tepsi tepsi kubiş pişirip sattığın için seninle gurur duyuyorum.