10 Temmuz 2010 Cumartesi

Pekmezli Kurabiye

~100gr. tereyağı (yumuşatılmış)
~1/2 bardak pekmez
~1 yumurta
~1 tatlı kaşığı tarçın
~1 tatlı kaşığı kabartma tozu
~1 bardak beyaz un
~3/2 bardak tam buğday unu (isterseniz tamamını tam buğday unundan ya da beyaz undan da yapabilirsiniz)

Öncelikle unları ve kabartma tozunu eleyip( tam buğday ununda süzgecinizde kalanları da kabın içine dökmelisiniz) ayrı bir kaba koydum.
Tereyağını, yumurtayı ve pekmezi homojen olana kadar (bir bütün olana kadar) ayrı bir kapta çırptım.
Tarçını ekleyip çırpmaya devam ettim ve ardından yavaş yavaş unu eklemeye başladım. Ele yapışmayacak kıvama gelince, tezgaha un yayıp elimle yoğurdum. Daha sonra merdaneyle 1 cm kalınlığında açtım.
Kalıbımla şekil verip yağlı kağıdın üzerine sıraladım. Kalıp basılacak yer kalmayınca aynı hamuru yoğurup tekrar açtım. 180C de ısıtılmış fırında altı altın sarı- kahverengi olana kadar (bastırınca dağılıyorsa biraz daha pişirilmelidir, bastırınca biraz aşağıya basılmıyorsa yani hareket etmiyorsa çok pişirmişsiniz demektir.) pişirdim.




Afiyet Olsun :)


4 yorum:

Unknown dedi ki...

Esincim senin ellerinden çıktığı için çok lezzetli olmuştur eminim. Tam benim damak tadıma uygun bir şey gibi gözüküyor. Geldiğimizde bize de yaparsın artık:))

Mürüvvet

Unknown dedi ki...

harika bir tarif ben de denemek istiyorum. benim gibi acemi ahçıları bile yemek yapma hevesine sürükleyen bu tarif paylaşımı için yürekten teşekkür ederim. sevgilerimle, Mükrime Alptekin

Selen dedi ki...

Esin, ne kadar iyi bir fikir tatili degerlendirmek icin, tebrik ederim. Kurabiye tarifi de harika, pekmezli, tam unlu, tam cocuklarima gore. Ilk firsatta yapacagim bu kurabiyeleri. Diger tariflerini merakla bekliyorum.
Sevgiler.

Esin dedi ki...

Mürüvvet'e
Teşekkür ederim Mürüvvet Teyzeciğim, İzmir'den geldiğinizde kurabiyeler kutusunda olacak. :)

NET'e
Teşekkürler, evet gerçekten basit ama lezzetli bir tarif. Denerseniz sevinirim.

Selen'e
Güzel yorumlarınız için teşekür ediyorum. Yeni tarifi de az sonra ekleyeceğim. Umarım onu da beğenir ve denersiniz.